Köpvillkor

Priser

På vår webbsida visas priser inklusive moms.

Leverans

Beställningar som görs innan klockan 16:00, av varor som finns i lager, packas och skickas senast nästkommande vardag (Mån-Fre) förutsatt att kreditupplysningen är godkänd eller inte behövs.

Mindre beställningar skickas med Postens varubrev. Beställningar av större volym eller högre pris skickas med Postens MyPack Collect (till privatpersoner) eller PostNord Parcel, (till företag). Vi levererar inte till boxadresser.

Vissa områden använder sig av lantbrevbäring och därför kan det dröja ytterligare någon dag innan leveransen är framme.
Om du vill beräkna den uppskattade leveranstiden för ditt postnummer vänligen tryck här.

Ange postnummer 72692  i Från fältet. Ange ditt postnummer i Till fältet.

Om paketet ska skickas till ett företag, vänligen ange PostNord Parcel (Företagspaket).

Om det är ett större paket som ska skickas till privatperson – vänligen ange MyPack Collect.Mindre paket skickas som Varubrev och bör vara framme nästa arbetsdag (Vänligen se PostNords hemsida)

Paket som inte löses ut debiteras med 250 SEK. En vara som beställts ska alltid hämtas ut innan den eventuellt returneras. Vi råder dig att alltid kontrollera varorna direkt efter att de hämtats ut. Skulle du upptäcka något fel, vänligen kontakta oss senast 14 dagar efter leveransen.

Produkter i lager
Produkten finns i vårt lager och kan beställas dygnet runt. Beställer du innan klockan 16.00 och betalar med kreditkort eller direktbetalning så kommer vi att skicka ordern senast nästkommande vardag (Mån-Fre). Om du väljer att betala via faktura så kommer vi att skicka din order direkt efter eventuell godkänd kreditupplysning.

Beställningsvaror

Dessa produkter finns inte i vårt lager för tillfället, antingen beroende på att vi väntar på en ny leverans eller att produkten normalt inte lagerhålls. Vill du beställa produkten kan du göra det direkt så återkommer vi snabbt med en uppskattad leveranstid. Du kan också skicka ett e-postmeddelande med din förfrågan till support@ecocomfort.se så kontaktar vi dig snarast möjligt.

Som med alla återförsäljare varierar våra lager allteftersom vi behandlar våra beställningar. Om det estimerade leveransdatumet på din beställning förändras så kommer vi att kontakta dig med en uppdatering med det nya leveransdatumet. Om du anser att det nya datumet är oacceptabelt så har du rätt att annullera din beställning utan påföljd.

Betalning

Betalning sker via Klarna. Betalning fungerar med Mastercard, Visa, direktbetalning eller faktura. Om inget annat har avtalats ska hela beloppet registreras som en betalning innan angivet förfallodatum. För detaljerade villkor, Klarnas webbplats.

Kreditkort

Betala med Visa eller Mastercard via vår partner Klarna , som ansvarar för kortbetalningar. Kortuppgifterna skickas med säkerhetsstandarden Secure Layer Socket (SSL). Klarna är certifierade av Visa och MasterCard enligt standarden Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). Kortuppgifterna behandlas uteslutande av Klarna och är inte vid något tillfälle tillgängliga för EcoComfort.se. Den övre gränsen för beställningar av privatkunder är 5000 SEK inklusive moms.

Direktbetalning

Om du är kund hos Handelsbanken, SEB, Swedbank eller Nordea kan du betala genom deras internetbanktjänster. Du får instruktioner när du genomför din beställning och fortsätter därefter på din banks webbsida.

Förskottsbetalning

En faktura skickas via e-post. När en betalning har registrerats behandlar vi din order.

Faktura

Fakturabetalning hanteras av Klarna , enligt deras regler.

Retur

EcoComfort.se ska alltid kontaktas innan en beställning returneras.

Kunden ansvarar för returfraktkostnaden samt att returen levereras direkt till EcoComfort Nordic, Tallmätargatan 2, 721 34 Västerås.

Returer som hamnar hos postombud kommer att debiteras med 150 SEK.

Full återbetalning av fakturabelopp sker till kunden, med samma betalningsmetod som användes vid köpet, inom 14 dagar efter att köpet upphävts.

Lagen om distans- och hemförsäljning, ångerrätt och öppet köp gäller inte för företag.

EcoComfort  förhåller sig till § 13 och § 14 gällande ”Verkan av att konsumenten utövar sin ångerrätt”. Mer om dessa paragrafer kan du läsa här.

Två månader anses vara inom skälig tid för att anmäla reklamation. Sker en anmälan om reklamation inom 6 månader och EcoComfort anser att reklamationen är felaktig så måste EcoComfort bevisa att felet uppkommit av konsumenten. Sker en anmälan om reklamation efter 6 månader och EcoComfort anser att reklamationen är felaktig så måste konsumenten bevisa att felet inte orsakats av konsumenten.

Skulle varan som konsumenten köpt hanteras på ett sätt som påverkar produkten så tillkommer ett värdeminskningsavdrag. Ett rimligt värdeminskningsavdrag bestäms av EcoComfort beroende på vilken produkt det gäller samt hur den har använts.

Ångerrätten gäller inte produkter som förlorar sin egenskap vid fel hantering.
Produkten ska vara oskadd och förpackningen ska vara obruten, hänvisar till 2 kap. 11 §, 4 p. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

I vissa fall kan EcoComfort  ta emot produkter, som kunden ångrar eller har felbeställt, även efter 14 dagar både ifrån företagskunder och privatkunder. Det tillkommer då en kostnad motsvarande 20% av produktens värde.

För att veta om din beställning går att reklamera efter 14 dagar vänligen kontakta oss på:

Telefon: +46 (0)21 136378
E-post: support@EcoComfort.se

Returer eller brev skickas till:

EcoComfort Nordic
Tallmätargatan 2
721 34 Västerås.

Produktinformation

Vi gör vårt bästa för att hålla alla produktbilder och all produktinformation uppdaterade. De bilder som finns på EcoComfort.se är dock inte alltid uppdaterade efter de senaste förändringarna.

Felskrivningar m.m.

Det kan förekomma felskrivningar på hemsidan eller bilder som missvisar. Vi uppdaterar kontinuerligt informationen  på hemsidan. Om du mot all förmodan hittar ett stavfel, bildfel eller en missvisande text så skulle vi gärna vilja att du kontaktar oss så vi kan åtgärda felet.

Garanti

För alla produkter som säljs av EcoComfort gäller minst ett års garanti. EcoComfort ansvarar för varornas beskaffenhet i enlighet med Konsumentköplagen (1990:932).

Reklamation

EcoComfort följer reklamationsrätten enligt Konsumentköplagen vilket innebär att kunder har tre års reklamationsrätt på mottagna varor. Varor som skadats under leveransen eller är felexpedierade ersätts utan extra kostnad av EcoComfort.

När en eller flera produkter skickas tillbaka till EcoComfort skall inga andra objekt skickas tillbaka än vad som är överenskommet. Eventuella objekt som skickas tillbaka utöver vad som är överenskommet debiteras med 60 SEK per styck. Undantag gäller för ett fåtal pappersark som exempelvis relevant faktura.

Vid eventuell reklamation ersätts kunden för kostnader som uppstår i samband med returfrakt. Dessa kostnader kan t.ex vara: telefonkostnader, bensinkostnader, parkeringskostnader och liknande.

För mer information angående reklamation vänligen läs vidare på www.konsumentverket.se

Säkerhet och sekretess

EcoComfort.se följer den internationella säkerhetsstandarden för nätbetalningar 3D-Secure som VISA och Mastercard står bakom. Den garanterar att ingen obehörig kan ta del av kortuppgifterna vid internetbetalningar. Transaktioner med kortbetalningar krypteras enligt standarden SSL.

I samband med en beställning uppger kunden namn, postadress och e-postadress samt personnummer vid fakturabetalning. För att på kunna sköta våra kund- och och garantiåtaganden sparas person- och orderuppgifter internt i vår verksamhet. Kunden godkänner detta vid registrering och beställning. All kundkontakt via telefon eller e-post kan dokumenteras för att förbättra vår kundservice. EcoComfort  garanterar att personuppgifter, t.ex. e-postadresser, aldrig lämnas till tredje part, undantaget betalningspartner, samt om polis eller åklagare begär sådan information.
Om ni som kund så begär kan ni få ta del av all information vi har om just er.

Åldersgräns

Målsmans godkännande är ett villkor för beställningar gjorda av personer under 18 års ålder.

Tvist

EcoComfort åtar sig att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuella tvister.

Förbehåll

EcoComfort har rätt att upphäva beställningar som avser tryckfel, massbeställningar eller andra tekniska problem.

EcoComfort ansvarar inte för den tekniska information om produkterna på EcoComfort.se som kommer från leverantörerna. En kund har dock rätt att upphäva köpet om produktinformationen varit felaktig. EcoComfort reserverar sig för att priser och produktinformation kan vara felaktig på grund av tryckfel. EcoComfort är inte skyldiga att ersätta förluster orsakade av force majeure. Orderbekräftelsen som skapas automatiskt efter en beställning är inte ett bindande juridiskt avtal. Målsmans godkännande är ett villkor för beställningar gjorda av personer under 18 års ålder.

Information om Cookies

EcoComfort använder s.k. cookies på hemsidan för att hålla reda på information om innehållet i din varukorg. Ingen personlig information sparas med de cookies som används och uppgifterna tillämpas endast under den tid som webbsessionen är öppen.

Återförsäljare / slutkundspolicy

Vår målgrupp är i första hand slutkunder och vi förbehåller oss därför rätten att neka alla beställningar på produkter som är avsedda för återförsäljning eller av annan anledning ej går direkt till slutkunden. Om du önskar handla av oss för att sälja produkter vidare, ber vi dig att ta kontakt med oss i förväg.